وبسایت شخصی مهدی صالح

صفحه اصلی > جزوات آموزشی و راه و ساختمان : جزوه مهندسی زلزله پیشرفته – دکتر تابشپور

جزوه مهندسی زلزله پیشرفته – دکتر تابشپور

جزوه مهندسی زلزله پیشرفته – دکتر تابشپور

مهندسی زلزله یک حوزهٔ مهندسی است که به مطالعهٔ رفتار سازه‌ها و سازه‌سازی با هدف مقاوم سازی در برابر زلزله می‌پردازد. هدف اصلی این حوزه، طراحی و ساخت سازه‌ها به نحوی است که در مواجهه با نیروهای زلزله، ایمنی عمری را حفظ کنند و به حداقل خسارت وارده بپیوندد.

برخی از وظایف مهم مهندسی زلزله عبارتند از:

1. **تحلیل زلزله:** مهندسین زلزله با استفاده از اطلاعات زمین‌شناسی و همچنین سوابق زلزله‌های گذشته، اثرات زلزله بر سازه‌ها را تحلیل می‌کنند.

2. **طراحی سازه‌های مقاوم:** مهندسان زلزله، سازه‌های مختلف را به نحوی طراحی می‌کنند که در زمان وقوع زلزله، توانایی جذب نیروهای زلزله و جلوگیری از وارد شدن خسارات جدی را داشته باشند.

3. **تحقیق و توسعه:** به‌روز رسانی دائمی در زمینهٔ مواد و تکنولوژی‌های مقاوم به زلزله، از دیگر وظایف مهم مهندسی زلزله است.

4. **تدوین کدها و استانداردها:** ایجاد کدها و استانداردهای ملی و بین‌المللی جهت طراحی و ساخت سازه‌های مقاوم به زلزله از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

در نتیجه، مهندسی زلزله از دانش‌ها و تجربیات مختلف در زمینهٔ مهندسی سازه، زلزله‌شناسی، مکانیک سنگ، و سایر حوزه‌های مرتبط بهره می‌برد تا به ارتقاء ایمنی سازه‌ها در مواجهه با زلزله کمک کند.

 

  • لینک دانلود
  • حجم فایل:23.1Mb
  • منبع:کلیک کنید
  • تذکر: به دلیل ذکر منبع، لینک دانلود در پیج تلگرام درج گردیده است – لینک ارائه شده واقعی و فاقد تبلیغات می باشد.

جعبه دانلود

 

گروه آموزشی و مهندسی صالح

بیشتر بخوانید

جزوه ی قابلیت اعتماد سازه و مدل سازی احتمالاتی دکتر محصولی نحوه کاشی کاری دیوار با چسب کاشی نشریه 714 – دستورالعمل طراحی سازه ای و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها آیین نامه API 650 – 2020 – طراحی مخازن آموزش جستجو و دانلود رایگان مقاله Culvert and Cable Gallery طرح و اجرای اتصالات پیچی در سازه های فولادی راهنمای طراحی و اجرای دیوارهای بنایی محوطه آموزش آماده کردن زیرسازی کاشی و سرامیک چسبی ANSI/AISC 360-22 آموزش کار با چسب کاشی طولانی ترین پل معلق جهان مبحث دهم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1401 Reinforced Concrete: Mechanics and Design 8th Edition Wight 2021 آموزش حرفه ای word برای نگارش پایان نامه کتاب و حل المسائل دینامیک سازه های چوپرا (ویرایش پنجم) ایده طراحی دکوراسیون داخلی واحد های کوچک -2 برترین ایده های طراحی کابینت سال 2023 طراحی کابینت – برترین های سال 2023 دستورالعمل طرح و اجرای دیوارهای محوطه دانلود API-RP2A-2014 جزوه مهندسی زلزله پیشرفته – دکتر تابشپور کتاب راهنمای طراحی و ساخت ساختمان به روش بالا-پایین استخدام گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال 1402 اسلیپر – Sleeper مقایسه ضوابط AISC 360-22 با ضوابط AISC 360-16 مخازن ذخیره سازی آیین نامه طراحی لرزه ای تاسیسات و سازه های صنعت نفت (ویرایش 3) روش‌های مدلسازی رفتار غیرخطی برای تحلیل های لرزه ای راهنمای محاسبات و طراحی سازه ای ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

آیین نامه ها
admin

دانلود API-RP2A-2014

API-RP2A 2014، که با عنوان “روش توصیه شده برای برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه‌های ثابت دریایی” شناخته می‌شود، یک استاندارد مهم در صنعت نفت و گاز است. این استاندارد توسط انجمن

ادامه مطلب »
آیین نامه ها
admin

نشریه 714 – دستورالعمل طراحی سازه ای و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها

نشریه 714 – دستورالعمل طراحی سازه ای و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها – ویرایش سال 95. نشریه 714 با هدف طراحی و ارائه ضوابط اجرایی نماها تحت اثر بارهای لرزه ای

ادامه مطلب »
پروژه ها
admin

Culvert and Cable Gallery

دارای سابقه طراحی انواع کالورت و cable gallery برای پروژه های مختلف صنعت نفت و گاز   در ادامه به تعریف مختصری از Cable Gallery و Culvert پرداخته می شود. تعریف Cable

ادامه مطلب »