وبسایت شخصی مهدی صالح

صفحه اصلی > آیین نامه ها و راه و ساختمان : مبحث دهم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1401

مبحث دهم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1401

مقررات ملی ساختمان با موضوع طرح و اجرای ساختمان های فولادی، در بخش دهم (10) قرار دارد. این بخش شامل مفادی است که به طراحان، مهندسان و پیمانکاران کمک می‌کند تا سازه‌های فولادی را با رعایت نظام‌مند و استانداردهای لازم طراحی کرده و به اجرا درآورند.

به طور کلی، مقررات ملی ساختمان در مورد ساختمان های فولادی شامل الزاماتی در زمینه طراحی و محاسبات، نحوه اجرا و نصب، کنترل کیفیت و همچنین مقررات ایمنی و بهداشت کارگران است.

در مورد طراحی و محاسبات، مقررات ملی ساختمان مشخصات لازم در زمینه مواد اولیه، ابعاد و اندازه، مقاومت و استحکام، نحوه تحمل بارها و موارد مشابه را تعیین می کند.

نحوه اجرا و نصب نیز شامل مفادی است که به مهندسان و پیمانکاران کمک می‌کند تا سازه های فولادی را با رعایت نظام مند و استانداردهای لازم به اجرا درآورند.

در مورد کنترل کیفیت، مقررات ملی ساختمان الزاماتی را برای بررسی و کنترل کیفیت سازه های فولادی تعیین می‌کند. این شامل آزمایش‌های دستگاهی، بررسی‌های غیرمخرب و سایر موارد مشابه است.

و در نهایت، مقررات ملی ساختمان در مورد ایمنی و بهداشت کارگران نیز شامل الزاماتی در زمینه آموزش، محافظت از کارگران در مقابل خطرات احتمالی، تأمین تجهیزات ایمنی و موارد مشابه است.

 

جعبه دانلود

 

بیشتر بخوانید

ANSI/AISC 360-22 آیین نامه بارگذاری آمریکا ASCE/SEI 7-22 جزوه طراحی سازه های مقاوم در برابر انفجار – دکتر فاروقی مبحث پنجم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1396 فهرست بها ابنیه 1403 آموزش حرفه ای word برای نگارش پایان نامه Culvert and Cable Gallery جزوه مهندسی زلزله پیشرفته – دکتر تابشپور ایده طراحی دکوراسیون داخلی واحد های کوچک -2 آموزش نصب کابینت روی دیوار کناف آموزش کار با چسب کاشی استاندارد مهندسی برای بارگذاری IPS-E-CE-500 تغییرات مهم ASCE 7-22 در بخش الزامات طراحی لرزه‌ای برای سازه‌های ساختمانی (فصل 12) استخدام گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال 1402 مبحث دهم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1401 اسلیپر – Sleeper جزوه طراحی سازه های بتن آرمه دکتر مستوفی نژاد دانلود API-RP2A-2014 روش‌های مدلسازی رفتار غیرخطی برای تحلیل های لرزه ای جزوه ی قابلیت اعتماد سازه و مدل سازی احتمالاتی دکتر محصولی آیین نامه API 650 – 2020 – طراحی مخازن مخازن ذخیره سازی راهنمای محاسبات و طراحی سازه ای ساختمان آموزش جستجو و دانلود رایگان مقاله آیین نامه طراحی لرزه ای تاسیسات و سازه های صنعت نفت (ویرایش 3) جزوه طراحی سازه های بتن آرمه 1 مبحث یازدهم مقرارت ملی ساختمان – ویرایش 1400 Reinforced Concrete: Mechanics and Design 8th Edition Wight 2021 فهرست بهای تاسیسات نفت و گاز – عملیات ساختمانی سال ۱۴۰۲ نشریه 714 – دستورالعمل طراحی سازه ای و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

آیین نامه ها
admin

فهرست بها ابنیه 1403

فهرست بهای ابنیه سال 1403 توسط سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده و شامل جزئیات هزینه‌ها و قیمت‌های واحد پایه برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی است. این فهرست بها به منظور

ادامه مطلب »
آیین نامه ها
admin

فهرست بها ابنیه 1402

فهرست بهای ابنیه سال 1402 توسط سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده و شامل جزئیات هزینه‌ها و قیمت‌های واحد پایه برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی است. این فهرست بها به منظور

ادامه مطلب »
آیین نامه ها
admin

دانلود API-RP2A-2014

API-RP2A 2014، که با عنوان “روش توصیه شده برای برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه‌های ثابت دریایی” شناخته می‌شود، یک استاندارد مهم در صنعت نفت و گاز است. این استاندارد توسط انجمن

ادامه مطلب »